Dag 23: Vandaag toch echt de laatste dag, Washington DC here we come...

6 augustus 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Zoals gisteren al in de vorige blog gememoreerd zit onze droomvakantie er bijna op. Vannacht hebben we een ultra-korte nacht gehad in het vliegtuig. Daarmee landden we om 7:00 uur lokale tijd in Washington DC en onze volgende vlucht is pas om 17:20. Dus ruim 10 uur layover, genoeg om Washington DC dan maar eens van dichtij te gaan bekijken. We bestellen wat te eten en na het eten bestellen we een Uber. Geweldig die Uber-service. Binnen 4 minuten staat er een Uber-XL voor ons klaar die ons in ongeveer een half uur van het vliegveld  naar onze eerste stop, het Lincoln Memorial, brengt. Geweldig dit.
Natuurlijk is de invaliden-lift kapot en moeten we (lees ik ) Bas via de trap voor het memorial omhoog moeten sjouwen. Maar dan staat ie er ook. Bas naast Lincoln Missie geslaagd. Oh ja, hij moet ook nog naar beneden. Best lastig tillen en hekel goed uitkijken niet voorover te kukelen. Maar het is gelukt. Lincoln Memorial, Check. Van daaruit lopen we via de 'Pool Of Reflection’ richting ‘de naald’, beter bekend als het Washington Monument. Onderweg komen we ook het World War II memorial tegen. De camera klikt wat af hier met al die memorials.
Bij het Washington Monument slaan we linksaf, de achtertuin van Trump in. Trump zelf is er niet, want die is op vakantie (iets dat ie tijdens zijn campagne vertelt had niet te gaan doen).
Vanuit de achterkant zien we de achtertuin van het Witte Huis, en ja, tot op dit moment is het Witte Huis nog steeds wit. Hoewel we betwijfelen hoe lang dat nog duurt want er stond een grote kraan van een schildersbedrijf in de achtertuin dus wie weet is het binnenkort wel goudkleurig. We gaan het meemaken.
Na het Witte Huis ‘lunchen’ we wat bij een lokale Starbucks (die zitten echt op elke hoek van de straat) en zetten koers naar het Smithsonian. In ons geval het Smithsonian Museum of American History. Daar lopen we ook nog een tijdje rond en bekijken de historie van Amerika.
Maar je merkt dat de heren wat historie-moe beginnen te worden en na het museumbezoek bestellen we de retour-uber die ons terugbrengt naar het vliegveld. Ruim op tijd voor de laatste stint naar huis. Inmiddels via de sociale media vernomen dat onze Oranje leeuwinnen het EK voetbal voor dames gewonnen hebben dus we komen in feeststemming thuis, zeker ook omdat er een volledig dames hockey-team gehuld in oranje tenues met ons mee terugreist naar Nederland. Nog 8 uur en het is echt voorbij.

1. Ton Okhuijzen:
    7 augustus 2017
    Bijna het einde van de reis....
    Zo te zien hebben jullie van alles supergenoten (op de inbraak na dan).
    Tip: reserveer tijdig extra ruimte in het vrachtruim voor alle extra bagage voor de terugvlucht ;-) (jullie kunnen natuurlijk ook alle vuile was achterlaten, scheelt bagageruimte maar ook Nicole een hoop werk na thuiskomst).
    Veilige en voorspoedige terugreis toegewenst!
    Groetjes,
    Marjan & Ton