Dag 3 - Universal Studios Hollywood
17 juli 2017 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten
Al vroeg uit de veren want vandaag staat Universal Studio’s op het programma.
Even snel in het hotel ontbeten en onderweg. Gelukkig lijkt de gevreesde ochtendspits mee te vallen, mede doordat we als een van de weinigen gebruik mogen maken van de carpoolstrook. Geweldige uitvinding is dat. Hier in de US werkt ie in tegenstelling to NL wel.
Na ruim drie kwartier komen we aan op de parking van Universal. Dankzij de parkeerkaart van Bas kunnen we letterlijk voor de ingang parkeren tegen het laagste tarief. Ik blij dat ik niet het duurste parkeerarrangement geregeld had
Het belooft een mooie en dus warme en zonnige dag te worden, dus allemaal maar even insmeren met zonnebrand en vervolgens het park in. Wat een prachtig park. Aangezien de meeste drukte verwacht wordt in het Harry Potter gedeelte van het park, daar eerst maar naar toe. Al ras blijkt dat die Amerikanen het toch best wel snappen… Ik doel daarmee op mindervaliden. Wat hebben ze dat daar goed opgelost. Speciale rij voor mensen die extra betalen (de zogenaamde Front of Line tickets a $239 !!), waar wij dus ook gebruik van mogen maken. Dat schiet lekker op zo. In een half uur tijd al twee attracties achter de kiezen.
En wat die Amerikanen ook wel kunnen is een attractie in elkaar timmeren. Wat ziet het er allemaal ontzettend professioneel en prachtig afgewerkt uit. Kasteel Hogwarths uit de Harry Potter films is perfect nagemaakt.
Na het Harry Potter avontuur gaan we eerst maar de Studio Tour doen, want die duurt bijna een uur en voert langs een aantal daadwerkelijk in gebruik zijnde studio’s en filmsets.
Prachtig om allemaal mee te maken. Voor de lunch pakken we nog gauw een laatste show mee: Waterworld. Wat een prachtige show en wat een spektakel. Uiteraard zaten Bas en Rick midden in de ‘Soaking zone’. Wat dat betekent werd snel duidelijk toen we de eerste volle bak water over ons heen kregen. Wat een geweldige ervaring
Wat pak je in een pretpark vervolgens als lunch: Tadaaa. Een hotdog.
Na de lunch storten we ons op het tweede gedeelte van het park, het lower part met een aantal interessante ‘rides’ zoals de Transformers, The Mummy en Jurassic Park.
Dat je van een ‘waterattractie’ zoals Jurassic Park nat kon worden, wisten we wel, maar dat je er zó nat van kon worden hadden we allemaal niet bedacht. Wat een bak water zeg.
De volgende show was de Special Effects show waarin werd uitgelegd hoe voice-overs, stuntbubbels en allerlei andere foefjes gebruikt worden om de film zo realistisch mogelijk te maken.
Daarna als laatste toch nog maar even bij de Minions langs. Inmiddels de vierde ‘ride’ waar we met Bas in kunnen die gebruik maakt van 3D brillen om de ervaring wat levensechter te maken. Schitterend allemaal. En wat heeft Tim hiervan genoten. Grote glimlach op zin gezicht (op al onze gezichten trouwens )
Na deze ervaring zijn we allemaal moegestreden en eten we nog wat op het park en na een goedbedoeld aanbod om op een mechanische stier te gaan rijden gaan vervolgens weer tevreden huiswaarts. Op tijd naar bed want morgen een lange rit voor de boeg naar Kingman en laten we Los Angeles achter ons….
