Dag 13: Hoover Dam en lekker eten...

27 juli 2017 - Hoover Dam, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag staat Hoover Dam op het programma. Maar we moeten ook nog een keer ontbijten bij Dunkin Donuts. Dus…. Waarom niet combineren. Zo gezegd zo gedaan. Dunkin Donuts ligt gelukkig ‘op de weg’ naar Hoover Dam. Lekkere donuts achter de kiezen en daarna de I215 op, op weg naar Hoover Dam. Gelukkig niet ver rijden. Zo’n drie kwartier verder zijn we er al. Nog even door de politie controle, ja ja, er zal maar een terrorist het in zijn hoofd halen de dam te laten ploffen… We parkeren de auto bij de voet van de nieuwe brug die in 2010 geopend is om het verkeer over de Hoover Dam te ontlasten. Tot die tijd moest al het verkeer van en naar Vegas over de Hoover Dam en de bijbehorende kronkelweg door de bergen. Dat is sinds de aanleg van de brug sterk verbeterd en nu rijd highway 93 over een prachtige brug met perfect uitzicht op de Hoover Dam. Na een paar foto’s rijden we naar de dam zelf en parkeren de auto koel in de parkeergarage. We lopen de dam over en zijn onder de indruk van de omvang en diepte. Leuk detail. Toen ik in januari 2015 bij de Hoover Dam was, was de Nevada tijd een uur eerder dan de Arizona tijd. Hoover Dam ligt namelijk precies op de grens van Nevada en Arizona en Nevada heeft Pacific Standard Time en Arizona heeft Mountain Standard Time. Alleen honoreert Arizona geen zomertijd en Nevada wel. Vandaar dat vandaag de tijd in beide staten gelijk was.
We eten nog een ijsje in het visitor center en rijden vervolgens naar de top van de berg waar we nog wat roze gelukt-steentjes kopen. De afgelopen bezoeken hebben we er steeds wat gekocht daar en we hebben we het nog steeds erg goed met zijn allen. Bijgeloof ?!? Noem het wat je wil maar wij gaan het noodlot niet tarten
We maken nog wat mooie opnames van bovenaf en rijden terug richting Vegas.
Vanavond gaan we voor de laatste keer ‘op de Strip’ eten. Bij Maggiano’s nog wel. In mijn herinnering een van de betere restaurants. En heerlijk gegeten hebben we. Wat een goede ober die zijn vak echt verstaat en er daardoor een echte culinaire beleving van maakt.
Echt een mooie afsluiting van drie en een halve dag Las Vegas.
Morgen Death Valley. Gelukkig valt het mee met de temperatuur daar. ‘Maar’ 105 graden Fahrenheit oftewel 40 graden Celsius. We gaan het zien...