Dag 5 : Eindelijk de Grand Canyon

19 juli 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Maar voor het zover was werden we eerst om 6:00 uur wakker gemaakt door een noodmelding op onze iPhones, waarschuwend voor ‘flash floodings’ in Kingman. Flash floodings? Yep, ’t is tenslotte Monsoon season, oftewel moesson seizoen. Van deze tijd van het jaar moet Arizona het hebben qua water aanvoer.
Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus maar rap douchen en aankleden, vlot ontbijten en voor 9 uur wegwezen (want vanaf 9 uur waren de floodings voorspeld).
Uiteindelijk zijn we in de regen vertrokken, maar hebben gelukkig geen last gehad van de floodings. Rond het middaguur waren we vervolgens in het park na het kopen van een ‘Anual pass’ voor de National Park, waarmee we gedurende een jaar in alle nationale parken kunnen.
De ranger bij de gate vertelde wel dat er vandaag nog thunderstorms verwacht werden in de Canyon. We zullen wel zien….
We lunchen snel wat in Grand Canyon Village en maken ons klaar voor de prachtige vergezichten die we verwachten te gaan zien.
Vandaag rijden we de west-route van de South Rim richting Hermits Rest, het einde van de Bright Angel Trailhead. Op een aantal plaatsen met mooie namen als Maricopa Point, Powell Point, Hopi Point, Mohave Point, The Abyss, Monument Creek Vista en Pima Point parkeren we de auto en maken we prachtige foto’s. Wat een natuurgeweld is de Grand Canyon toch Prachtig en majestueus. Schitterende vergezichten waar we gelukkig ook een paar Nederlandstalige vrijwilligers bereid vinden een groepsfoto van ons te maken. Hoe mooi is dat.
Gelukkig is het tijdens zo’n beetje de hele trip langs de south rim droog en zonnig. Pas op de terugweg van Hermits Rest naar het Grand Canyon Village komt er de voorspelde Thunderstorm over met regen, donder en bliksem. Ook daar hebben we vervolgens weer wat mooie plaatjes van kunnen schieten. Beetje een bonus want dit soort foto’s zie je niet veel hier
Eindelijk terug in Grand Canyon Village maken we nog gauw een foto bij de ingang van het park en rijden vervolgens een paar minuten verder naar Tusayan waar we inchecken in het Best Western Premier Grand Canyon Squire Inn (hele mond vol).
We ontdekken dat er een zwembad is, Joost is helemaal gelukkig met de fitnessruimte en voegt zich later bij ons in het zwembad. Even heerlijk bijtanken na een vermoeiende dag….
Morgen de oostelijke route van de South Rim en door naar Monument Valley…. Wordt vervolgd.