Dag 6: Grand Canyon East South Rim en op naar Monument Valley

20 juli 2017 - Kayenta, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag starten we lekker rustig op want we zitten nog steeds vlak onder de Grand Canyon, waarvan we vandaag de oostelijke route gaan rijden. Rond 10 uur uitchecken is ook wel eens leuk. We rijden weer het park in en gaan naar Mather Point, een van de belangrijkste (en daardoor drukste) uitzichtpunten. Waren we gisteren onder de indruk van de grandeur van de Canyon, vandaag ervaren we weer precies hetzelfde. Wat blijft het toch een spectaculair uitzicht.
Na Mather point rijden we verder in oostelijke richting langs Yaki Point, Grandview point en uiteindelijk Navajo Point, waar ook de Desert View uitkijktoren staat.
En bij elk uitzichtpunt wordt je weer getrakteerd op een andere, prachtige, view van de Canyon. Om Jorn de Rooij (vriend van Bas) en Heleen de Konick (moeder van Zoë) te eren hebben we twee stenen gezocht en hun namen en sterfdatums erop geschreven en ze bij Navajo Point onder de uitkijktoren een plekje met schitterend uitzicht op de Canyon gegeven. We hopen dat ze het waarderen, die twee sterretjes...
Na een ‘lunch’ in het etablissement bij Navajo Point rijden we door richting Kayenta waarbij we onderweg nog getrakteerd worden op een stortbui die over ons heen komt. Maar ja het is tenslotte monsoon season dus niet geheel onverwacht.
Na een relatief korte rit van ‘slechts’ anderhalf uur komen we aan op onze eindbestemming van vandaag, de Wetherill Inn in Kayenta, een klein slaperig dorpje onder Monument Valley.

1. Conny:
    24 juli 2017
    Heel veel plezier. Leuk om jullie verhalen te lezen.