Dag 9: Bryce Canyon, prachtige Bryce Canyon!

23 juli 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag weer vroeg op want we hebben best een rit te maken. Vandaag staat Bryce Canyon op het programma en dat ligt toch nog bijna 150 mijl verderop. Maar tegen het eind van de ochtend komen we dan toch aan bij de prachtige Bryce Canyon. Snel even een boodschap doen bij Ruby’s Inn, het allereerste hotel in Bryce, en dan door naar de canyon zelf. Gelukkig kunnen we met onze Annual Park access pass snel door en rijden we naar Bryce Point, toch een van de mooiste overzichten over de Canyon. Hier maken we uiteraard weer een gezinsportret. De jonge heren, die de Canyon voor het eerst zien, zijn danig onder de indruk van de prachtige hoodoos in de Canyon. De prachtige typerende zalmroze kleur en de vorm van de hoodoos maken indruk. Na deze eerste indruk rijden we door naar het hoogste punt in de Canyon, Rainbow Point op 9115 ft oftewel 2778 meter. Van daaruit rijden we langzaam via wat tussenstops in Ponderosa Canyon en Natural Bridge terug naar Inspiration point. Joost en Rick zijn dapper (en fit) genoeg om helemaal naar het bovenste punt bij Inspiration point te klimmen en maken daar wat mooie foto’s. Volgende stops zijn Sunset point en Sunrise point waarbij we de canyon van verschillende kanten kunnen bekijken. We nemen daarna nog een lekker ijsje in de General store om even af te koelen om daarna richting hotel te rijden.
Op tijd eten in Ruby’s Inn want vanavond willen we de Sunset fotograferen in de Canyon.
Na de Sunset volgt uiteraard een nachtmutsje in het hotel en daarna op tijd naar bed want Joost en Rick gaan morgen hiken in de Canyon. Dus vroeg uit de veren heren.

1. Ton Okhuijzen:
    24 juli 2017
    Aan de foto's te zien hebben jullie niet alleen stralend weer maar jullie zien er ook allemaal stralend uit! :-)
    Onbeperkt genieten!
    Groetjes vanuit Nederland.